21 november 2022:  
Campagne #thuiskanhetook roept op tot meer gebruik van digitale zorg 

Vraag als patiënt om digitale zorg

Zo biedt meer dan 65% van de Nederlandse ziekenhuizen telebegeleiding aan en ruim 99% beeldbellen. De nieuwe website thuiskanhetook.nl geeft de patiënt voorlichting over de mogelijkheden van digitale zorg. En biedt de zorgorganisaties een toolkit om de campagne bij de patiënten onder de aandacht te brengen. 

Dianda Veldman, directeur-bestuurder van Patiëntenfederatie Nederland: ‘Wij willen dat mensen weten wat de mogelijkheden zijn van digitale zorg. We moedigen hen aan om hun zorgverlener te vragen of een deel van de zorg online kan als dat mogelijk is en de patiënt dat wil. Het maakt de zorgverlener nog meer bewust dat het voor mensen zoveel handiger kan zijn om online zorg te krijgen in hun vertrouwde thuisomgeving. Dat ze niet altijd naar de spreekkamer hoeven te komen. Zo kan telebegeleiding veel bieden: de patiënt doet zijn metingen thuis en krijgt zo meer grip op zijn gezondheid. Hij krijgt daarbij begeleiding van zijn zorgverlener.’ 

Zo biedt meer dan 65% van de Nederlandse ziekenhuizen telebegeleiding aan en ruim 99% beeldbellen. De nieuwe website thuiskanhetook.nl geeft de patiënt voorlichting over de mogelijkheden van digitale zorg. En biedt de zorgorganisaties een toolkit om de campagne bij de patiënten onder de aandacht te brengen. 

>> Ga hier naar de site voor meer info